Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی با انتقاد از محدودیت زمانی تعیین شده برای سالن‌های سینمایی می‌گوید اگر سینماهای‌مان را به رستوران یا مرکز خرید تبدیل کنیم، احتمالاً ادامه فعالیتمان بلامانع می‌شود!  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدمصطفی حسینی مدیرعامل مؤسسه «بهمن سبز» درباره بازگشایی سینما‌ها و امکان فعالیت آن‌ها تا ساعت ۱۸ بیان کرد: تعطیل کردن سینما در تایم عصر درست شبیه تعطیل کردن ادارات، فروشگاه‌ها، بازار‌های مختلف و وسایل حمل و نقل در تایم روزانه و بلامانع دانستن بازگشایی آن‌ها از ساعت ۱۸ به بعد است!

مدیر سینما‌های حوزه هنری افزود: اینکه پس از اتمام کارِ اکثریت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ دستور به تعطیلی آن‌ها بدهید و فردا مجدد از صبح فعالیت آن‌ها بلامانع باشد، محدودیت نیست بلکه اعلام برنامه کاری روزانه آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان تنها سینما و تئاترند که ذات فعالیت آن‌ها عصرانه و شبانه است و شما با این کار عملاً دستور به تعطیلی مداوم آن‌ها داده‌اید.

حسینی ادامه داد: این نحوه محدودیت‌گذاری صرفاً رفع تکلیف و شانه خالی کردن از مسئولیت است و این سیاستی است که در تمام ۹ ماه اخیر از سوی مسئولان و ستاد ملی کرونا دیده‌ایم. اگر واقعاً به دنبال بازگشایی محدود هستید، اجازه فعالیت عصر تا پایان شب را صادر کنید. در غیر این صورت شما باید تبعات این تعطیلی و خسارات آن را بپردازید.

این مدیر سینمایی بیان کرد: متأسفانه اساساً نسبتی میان محدویت‌ها و ازدحام جمعیت در اماکن مختلف دیده نمی‌شود. کل مخاطبان سینما در نیم سال اول امسال به اندازه یک روز متروی تهران نبوده است. به نظر می‌رسد اگر سینما‌ها را به رستوران یا مرکز خرید تغییر کاربری دهیم، ادامه فعالیت بلامانع شود. گویی یکی از راه‌های انتقال کرونا، فیلم دیدن است! امروز شما یک سر به تفرجگاه‌های تهران بزنید وضعیت عجیبی است. مطمئن می‌شوید کرونا تنها به سینما رسیده است!

وی در پایان اظهار کرد: اصولاً در سینما سانس‌های تا پیش از ساعت ۱۸، سانس‌هایی مرده و کم‌مخاطب به حساب می‌آیند. همه این‌ها نشان می‌دهد دوستان تصمیم‌گیر شناخت کافی نسبت به سینما ندارند و این موضوع نیاز به بازنگری دارد. منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینما و تئاتر سالن های سینمایی سالن های تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همواره قبل از اکران فیلم‌های سینمایی، تماشاگران بر اساس پیش‌بینی‌های خود نسبت به کیفیت اثر تولید شده و فضاسازی پیشینی که پیرامون فیلم وجود دارد، در روز اول پرده از آن استقبال کرده و به سینما می‌روند. البته استقبال روز اول اکران قطعا ملاک مفیدی جهت ارزیابی اقبال مخاطب به آثار نیست، اما این مولفه می‌تواند از ابعادی قابل توجه باشد.

به گزارش هنرآنلاین، در همین راستا شاه بودیم که فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.

مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوق‌العاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.

مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلم‌های دهه‌های ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمی‌تواند چندان دقیق باشد.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

245245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902764

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • استقلال در 10 سال به اندازه 30 سال مدیرعامل عوض کرد
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد